System til Ballerup Kommune sikrer nem adgang til digitale tjenester

OpenDesk er et projekt som udvikles i samarbejde mellem Ballerup Kommune og Magenta.

OpenDesk er en portal, der tilbyder let adgang til digitale tjenester for den administrative medarbejder i kommunen. OpenDesk er webbaseret og platformsuafhængig, hvilket betyder at man kan tilgå og bruge systemet fra alle typer devices.

OpenDesk

På forsiden har medarbejderen nem tilgang til de centrale værktøjer og desuden overblik over de vigtigste informationer fra de enkelte redskaber. Derudover er der adgang til chat/videochat og notifikationer i realtid. Den webbaserede brugergrænseflade er selvbærende. Det betyder, at man kan skifte platform for de centrale værktøjer, som eksempelvis Kalender, uden at det har indflydelse på brugergrænsefladen. Teksteditering foregår ved hjælp af en webbaseret editor. Funktionen sikres ved hjælp af en fleksibel arkitektur som understøtter produktet. I Projekter og dokumenter kan man blandt andet invitere relevante aktører (interne, såvel som eksterne) og også uploade og dele dokumenter og koordinere opgaver.